Інклюзивна освіта

01 січня 2022 року набрали чинності зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що регулюють організацію інклюзивного навчання:

“Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами” від 21 липня 2021 р.

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти від 15 вересня 2021 року № 957

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

• Діти навчаються разом у звичайній школі.

• Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.

• Діти отримують можливість жити разом з батьками.

• Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

• Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.

• У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

• Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

• Діти навчаються разом у звичайній школі.

• Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.

• Діти отримують можливість жити разом з батьками.

• Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.

• Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.

• У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

• Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

ПЕРЕВАГИ ДЛЯ ДІТЕЙ БЕЗ ОСОБЛИВИХ ПОТРЕБ:

• вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;

• вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;

• вчаться співробітництву;

• вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

ПЕРЕВАГИ ДЛЯ РОДИН:

• Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.

• Родини одержують підтримку з боку інших батьків.

• Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.

• Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

ПЕРЕВАГИ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ТА ІНШИХ ФАХІВЦІВ:

• Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.

• Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

• Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.